شبکه آمریکایی
ولايتمدارجوان
سال توليد ملي وحمايت از كار وسرمايه ايراني

شبکه آمریکایی اهل بیت چرا و چگونه در ایران بسته شد

مقر اصلی این شبکه در شهر سانتیاگو واقع در ایالت کالیفرنیا است که در ظاهر توسط یک روحانی افغانی تبار به نام « حسن اللهیاری» در آمریکا اداره می شود.

 

مدیر این شبکه در قم محمد جواد برهانی بود که در دیگر شهر های ایران همچون مشهد و اصفهان نیز دفاتری را راه اندازی کرده بودند.
پس از افشای ماهیت گردانندگان این شبکه آمریکایی که تفرقه و ایجاد درگیری میان شیعه و اهل سنت را در دستور کار قرار داده است، دادگاه ویژه روحانیت در اقدامی ولو دیر هنگام، برخی مسوولان این شبکه را در قم و اصفهان بازداشت و از ادامه فعالیت این شبکه تفرقه افکن ممانعت به عمل آورد.
از جمله بازداشت شدگان این شبکه در قم مهدی هاشم زاده و در اصفهان مجید نبوی بودند که اعترافات آنان می تواند سرشاخه های این شبکه آمریکایی را که در ظاهر توسط تعدادی طلبه افغانی اداره می شود برملا سازد.
در آغاز بکار این شبکه که ماهیت آن هنوز برای برخی روحانیون آشکار نشده بود، اجازه هایی جهت مصرف وجوهات شرعی گرفته شده بود که پس از افشای پشت صحنه آن و طرح مباحث تفرقه انگیز، موجی از مخالفت ها با گردانندگان این شبکه توسط علما و روحانیون به ویژه علمای افغانی به راه افتاد که از جمله می توان به بیانیه آیت الله محقق کابلی از علمای افغانستان اشاره کرد که آورده کرده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَاعتَصِمُوا بِحبلِ اللهِ جَمِیعاً وَ لاَ تَفرّقُوا
برادران و خواهران مسلمان:
جهان اسلام هم اکنون در وضعیتی به سر می برد که ضرورت اتحاد و انسجام امت اسلامی علی رغم تفاوت های ملی و نژادی و اختلافات فقهی و مذهبی شان بیش از هر زمان دیگر احساس می شود در این میان دشمنان مکار و دوستان نادان و ناآشنا با مبانی دین مبین اسلام همچون دو تیغه قیچی به دنبال قطع و بریدن حبل المتین، وحدت و اخوت دینی مسلمین هستند.
اخیراً یک شبکه تلویزیونی زیر نام مقدس «اهل بیت(ع)» آغاز به کار کرده است که گردانندگان ظاهری آن را تعدادی از طلاب افغانی نا آشنا با مبانی فقهی و کلامی اهل بیت(ع) به عهده دارند این مجموعه که بعضاً ـ متأسفانه ـ ملبس به لباس مقدس روحانیت هستند درآغاز با شعار فعالیت فرهنگی و رسانه ای در راستای اهداف بلند و متعالی اسلام، نشر معارف اهل بیت(ع) و اتحاد و تقریب پیروان مذاهب گوناگون اسلامی، فعالیت خود را شروع کردند و تعدادی از آنان در شهر مقدس قم در حضور این جانب تعهد سپردند که در تولید و اجرای برنامه های شبکه یاد شده هیچ گونه شائبه تفرقه، اختلاف و جسارت به مقدسات و ارزش های مذهبی فرق و گروه های مسلمین را دنبال نکنند. از این رو این جانب مصرف بخشی از وجوهات شرعیه را برای شبکه یاد شده اجازه دادم امّا متأسفانه هنوز چند ماهی از فعالیت این شبکه نگذشته است که گردانندگان آن بدون توجه به پیامد های ویرانگر و مخرب برنامه های این شبکه، از احساسات پاک و زلال مذهبی شیعیان سوء استفاده می کنند. این در حالی است که به جای طرح معارف بلند اهل بیت، به مباحث جدلی، تفرقه انگیز، با ادبیات نا پسندیده و نا شایسته به ارزش ها و مقدسات مذهبی برادران مسلمان اهل تسنن جسارت می کنند. بناءاً از برادران و خواهران دینی خصوصاً از پیروان و شیعیان راستین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) جداً تقاضا می شود که از هرگونه کمک های مادی و معنوی به شبکه یاد شده خودداری کنند و از نظر این جانب پرداخت وجوهات شرعیه با هر عنوانی به این شبکه و سایر مراکز و شبکه ها و برنامه هایی که تحت هر عنوانی در راستای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی فعالیت می کنند نه تنها مجزی نیست بلکه تعاون بر اثم و عدوان است .
در پایان از خداوند متعال می خواهیم که همه ما را در پرتو آموزه های نورانی اسلام و عنایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، از شر شیاطین و مکر دشمنان و هواهای نفسانی در امان نگهدارد.

بر اساس این گزارش،مدیر شبکه اهل بیت مدتی را در شهر مشهد و نجف مشغول به تحصیل بود و سپس توسط شبکه ای مشکوک عازم آمریکا شد تا در قالب موسسه ای غیر انتفاعی، شبکه تلویزیونی اهل بیت را راه اندازی نماید./مشرق


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد برازجانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 158
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 158
بازدید ماه : 467
بازدید کل : 186395
تعداد مطالب : 351
تعداد نظرات : 91
تعداد آنلاین : 1